Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
dostępne
(27)
nieokreślona
(6)
Placówka
Dział dla Dorosłych
(27)
Dział dla Młodzieży NASTKA
(6)
Autor
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Adamczyk Artur
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Burda Michael C
(1)
Butowski Leszek (1965- )
(1)
Butowski Stanisław
(1)
Cheba Katarzyna
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czarny Bogusław
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Dorosz Andrzej
(1)
Dubel Przemysław
(1)
Durand Barbara
(1)
Fisher Roger (1922-2012)
(1)
Geodecki Tomasz
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Kamiński Jacek
(1)
Kiba-Janiak Maja
(1)
Kisiel-Łowczyc Anna B. (1940-)
(1)
Lock Dennis (1929- )
(1)
Mamica Łukasz
(1)
Mankiw N. Gregory
(1)
Marks Stephen G
(1)
Michorowski Michał
(1)
Milczarek Dariusz
(1)
Mirecka Halina
(1)
Motylska-Kuźma Anna
(1)
Moulinier René
(1)
Neider Janusz (1947- )
(1)
Niestrój Roman (1944- )
(1)
Nowak Alojzy Zbigniew
(1)
Olesiński Zbigniew
(1)
Oziewicz Ewa (1949-)
(1)
Pabian Angelika
(1)
Panek Tomasz
(1)
Pastusiak Longin
(1)
Patton Bruce
(1)
Rapacki Ryszard
(1)
Rządca Robert Artur
(1)
Sala Józef
(1)
Samuelson William F
(1)
Sarjusz-Wolski Zdzisław
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Sieradzki Rafał
(1)
Skowronek Czesław
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Szopa Bogumiła
(1)
Taylor Mark P. (1958- )
(1)
Trocki Michał (1945- )
(1)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(1)
Ury William (1953- )
(1)
Witczak Hubert
(1)
Witkowski Jarosław
(1)
Witkowski Jarosław (1963- )
(1)
Wrzosek Wojciech (1937- )
(1)
Wyplosz Charles (1947- )
(1)
Wąsowska Aleksandra
(1)
Łopaciński Karol
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Żbikowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Język
polski
(32)
Odbiorca
Studenci
(5)
Menedżerowie
(3)
Przedsiębiorcy
(2)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Logistyka gospodarcza
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Badania naukowe
(2)
Marketing
(2)
Metodologia
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Zarządzanie
(2)
Action Research
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Badania jakościowe
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Crowdfunding
(1)
Decyzje
(1)
Dochód
(1)
E-mail marketing
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Energia elektryczna
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Hotelarstwo
(1)
Innowacje
(1)
Integracja europejska
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał obcy przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kształcenie
(1)
Makroekonomia
(1)
Makromarketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Miasta
(1)
Mikroekonomia
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Negocjacje
(1)
Ontologia
(1)
Organizacja
(1)
Oszczędności
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Pożyczki społecznościowe
(1)
Projektowanie
(1)
Public relations
(1)
Reklama internetowa
(1)
Rodzina 500 plus (program rządowy)
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rynek
(1)
Rynek pracy
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Sport
(1)
Statystyka gospodarcza
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Teoria poznania
(1)
Teoria ugruntowana
(1)
Transport międzynarodowy
(1)
Turystyka
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Ubóstwo
(1)
Unia Europejska
(1)
Upadłość konsumencka
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Venture capital
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zarządzanie finansami
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
Świadczenia społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(2)
Azja
(1)
Japonia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(10)
Opracowanie
(5)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Transport i logistyka
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym celem pracy jest próba określenia podstaw metodologicznych badań nad turystyką, ze szczególnym uwzględnieniem ich aspektów ontologicznych oraz epistemologicznych. Wydaje się bowiem, że szczególnie w zakresie teoretycznych studiów nad tą dziedziną panuje znaczny regres. Wychodząc z powyższych przesłanek, zaproponowano zakres rzeczowy niniejszej książki, który w swojej zasadniczej części odnosi się do filozoficzno-metodologicznych podstaw badań nad turystyką. Złożyły się na niego dwie główne perspektywy: ontologiczna i epistemologiczna. Zdaniem autora w największym stopniu wpływają one bowiem na sytuację poznawczą poszczególnych dziedzin wiedzy. W pierwszej części pracy (rozdział 1) postawiono fundamentalne pytania o naturę rzeczywistości turystycznej jako przedmiotu badań. Z kolei w jej drugiej części (rozdział 2) podjęto dyskusję na temat możliwości jej poznania, a tym samym uzyskania (możliwie pełnej i pewnej?) wiedzy o turystyce w rozumieniu episteme. Ujmując te zagadnienia bardziej szczegółowo, w zakresie podstaw ontologicznych badań nad turystyką poszukiwano przede wszystkim odpowiedzi na pytania o przedmiot poznania, to jest: czym jest i jaka jest najgłębsza natura rzeczywistości turystycznej (jako części rzeczywistości społecznej), a w tym kontekście: czym jest turystyka? Na czym polega jej istota? Jakie są jej cechy konstytutywne i konsekutywne? Z kolei w perspektywie epistemologicznej uwagę skupiono na możliwościach (ale także ograniczeniach) i kierunkach naukowego poznawania turystyki – w zakresie przedmiotowym określonym na poziomie ontologicznym. W tym kontekście starano się znaleźć odpowiedzi na pytania o obiektywizm i subiektywizm poznania, przede wszystkim w odniesieniu do głównych stanowisk ontologiczno-epistemologicznych w naukach społecznych, którymi są realizm i relatywizm. Przy czym, dostrzegając zasadnicze różnice między nimi, podjęto jednak próbę znalezienia stanowiska kompromisowego w formie podejścia realistyczno-humanistycznego – jako podstawy metodologicznej badań nad turystyką (rozdział 3). Rozważania natury epistemologicznej kończy rozdział 4, w którym podjęto tematykę dorobku teoretycznego studiów nad turystyką. Analizę przeprowadzono w odniesieniu do różnych dyscyplin prowadzących badania w tym zakresie – w świetle obowiązujących w nich głównych paradygmatów metodologicznych, to jest neopozytywizmu oraz podejścia humanistyczno-interpretacyjnego. Całość opracowania uzupełniają rozważania natury instytucjonalno-organizacyjnej. Dotyczą one ewolucji badań nad turystyką w ujęciu historycznym, również w kontekście wkładu różnych szkół narodowych do osiągnięć w tym zakresie (rozdział 5). W rozdziale 6 przeprowadzono zaś dyskusję nad problemem (multi-? inter-? post-?) dyscyplinarności akademickiej studiów nad turystyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W świecie, w którym bariery dla swobodnego przepływu ludzi, towarów, usług oraz kapitału są coraz mniejsze, wzrasta rola stosunków międzynarodowych. Zauważając te zmiany, grupa autorów od wielu lat zajmująca się sprawami zagranicznymi opracowała swego rodzaju kompendium poświęcone tym zagadnieniom – "Stosunki międzynarodowe. Teoria i praktyka". Książka składa się z czterech, powiązanych ze sobą części dotyczących: podstaw polityki międzynarodowej, gospodarki światowej, współczesnego "ładu" międzynarodowego oraz miejsca Polski w świecie. Przejrzysty układ całości pozwala łatwo zorientować się w mechanizmach kreujących współczesne stosunki międzynarodowe zarówno polityczne, gospodarcze, społeczne, jak i regionalne, a także lepiej rozumieć międzynarodowe otoczenie naszego kraju i pozycję, jaką zajmuje we współczesnym świecie. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów zajmujących się szeroko pojętą problematyką stosunków międzynarodowych w zakresie ekonomii, politologii, socjologii i innych nauk społecznych. Jest także adresowana do wszystkich, którzy chcą poznać mechanizmy rządzące współczesnym światem. Jej studiowanie ułatwi selekcję i analizę międzynarodowych wiadomości napływających ze środków masowego przekazu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Publiczne.)
We współczesnym świecie rośnie znaczenie innowacyjności jako głównego czynnika przewagi konkurencyjnej. Coraz większa jest zatem rola polityki innowacyjnej, która staje się jednym z najważniejszych narzędzi stymulowania rozwoju. W książce przedstawiono istotę innowacyjności i polityki innowacyjnej, wpływ innowacji na rozwój gospodarczy, metodykę pomiaru działalności innowacyjnej, instrumenty polityki innowacyjnej i ich klasyfikacje, narodowy i regionalny system innowacji, znaczenia miast w kreowaniu innowacyjności oraz rozwoju regionalnego i lokalnego, instytucjonalny wymiar polityki innowacyjnej. Wiele miejsca poświęcono w niej także ochronie własności intelektualnej oraz przemysłom kreatywnym. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania publicznego, administracji, gospodarki publicznej, polityki społecznej, ekonomii i zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 33
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Modelowanie logistyki miejskiej" to książka, w której autorzy przybliżyli możliwość wykorzystania teorii i doświadczeń praktycznych z zakresu logistyki do zarządzania infrastrukturą miejską. Pokazali, w jaki sposób, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom logistycznym, można zwiększyć efektywność funkcjonowania miasta jako całości i poszczególnych jego elementów, a co za tym idzie poprawić jakość życia mieszkańców. W książce przedstawiono: istotę i cele modelowania logistyki miejskiej; autorski model referencyjny logistyki miejskiej w kontekście poprawy jakości życia mieszkańców; walidację modelu logistyki miejskiej w wybranych miastach Polski; warunki skutecznego wdrożenia modelu referencyjnego logistyki miejskiej. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych i technicznych, specjalizujących się w logistyce lub gospodarce przestrzennej. Powinna także zainteresować władze samorządowe oraz specjalistów zajmujących się funkcjonowaniem infrastruktury miejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 005
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 005
Książka
W koszyku
(Marketing bez Tajemnic)
Książka "Skuteczność promocji internetowej. Pomiar i technologia informacyjna" wyjaśnia: jak zarządzać działalnością promocyjną przedsiębiorstwa w Internecie, przybliża metody szacowania skuteczności promocji internetowej, przedstawia istotę Business Inteligence - technologii wspierającej pomiar skuteczności promocji w Internecie, ukazuje koncepcję modelu szacowania skuteczności promocji internetowej, przybliża analizę skuteczności kampanii e-mailingowych z wykorzystaniem zaprojektowanego narzędzia, prezentuje empiryczną weryfikację modelu na podstawie badań przeprowadzonych wśród przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Popularny w USA i Europie Zachodniej podręcznik przeznaczony do studiowania makroekonomii na pierwszych latach studiów. Obejmuje takie zagadnienia, jak rachunek dochodu narodowego, pomiar kosztów życia, produkcja i wzrost; oszczędności, inwestycje i system finansowy, podstawowe kategorie finansowe, bezrobocie, system walutowy, pieniądz i inflacja, makroekonomia gospodarki otwartej, zagregowane popyt i podaż, europejska unia walutowa. Podręcznik cechują komunikatywny język i liczne przykłady. Autorzy książki są wybitnymi współczesnymi ekonomistami. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów studiów ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie jest w głównej mierze oparte na decyzjach dotyczących finansowania działalności. Wybór odpowiedniego źródła finansowania powinien obecnie uwzględniać nie tylko dostępne do tej pory, znane, tradycyjne metody pozyskiwania kapitału, lecz także ich odpowiedniki na rynku alternatywnym, dlatego pojawia się pytanie o różnice i podobieństwa oraz wady i zalety każdego z proponowanych rozwiązań. Niniejsza publikacja stara się wyjść naprzeciw współczesnym wyzwaniom i z jednej strony ukazać najważniejsze czynniki wpływające na decyzje o wyborze odpowiedniego źródła finansowania, z drugiej zaś ocenić propozycje alternatywne w świetle tych czynników oraz porównać je do odpowiedników na rynku tradycyjnym. Zaletą książki jest wnikliwa i pogłębiona analiza alternatywnych źródeł finansowania pod kątem możliwości ich wykorzystania w przedsiębiorstwie. Ocenie poddano nie tylko stan i perspektywy rozwoju poszczególnych źródeł, lecz także procedury pozyskiwania środków, koszty finansowania oraz ryzyko z nimi związane. Każde źródło zostało również porównane z tożsamymi produktami na rynkach tradycyjnych. Książka może stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerów oraz osób podejmujących decyzje finansowe, a więc wszystkich, którym nie jest obca przedsiębiorczość w szerokim ujęciu tego słowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategia organizacji / Krzysztof Obłój. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014. - 414 s. : il. ; 24 cm.
Trzecie wydanie książki "Strategia organizacji" zawiera nowatorskie ujęcie problematyki strategii firmy, integrując dorobek praktyki i wielu dyscyplin naukowych. Autor dokonał przeglądu głównych koncepcji strategii organizacji, a także przedstawił metody strategicznej diagnozy otoczenia i samej firmy, procedury budowy i wdrożenia strategii w konkretnych sytuacjach rynkowych, w których działają obecnie firmy światowe i polskie. Połączenie doskonałego przeglądu teorii z wieloma trafnie dobranymi studiami przypadków małych i dużych firm produkcyjnych i usługowych, międzynarodowych i lokalnych, a także komunikatywny język i wartki tok narracji są ogromnymi walorami tej książki. Książka jest obowiązkową lekturą i przewodnikiem dla menedżerów i doradców, słuchaczy studiów podyplomowych, a także studentów wyższych lat studiów zarządzania i ekonomii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 658
Książka
W koszyku
Jest to nowoczesny podręcznik dotyczący zarządzania międzynarodowego. Zawarto w nim wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu firm działających w skali globalnej. Autorzy mają nadzieję, że stanie się on inspiracją do prowadzenia kolejnych badań nad najważniejszym wyzwaniem, przed którym stoją polskie firmy XXI wieku – umiędzynarodowieniem działalności. W książce przedstawiono: istotę i znaczenie handlu międzynarodowego; formy organizacyjne firm międzynarodowych i źródła ich siły ekonomicznej; motywy umiędzynarodowienia działalności firm; teorie firmy międzynarodowej strategie i struktury firm międzynarodowych; zarządzanie operacyjne (łańcuch wartości firm międzynarodowych); zarządzanie finansami w firmach międzynarodowych. Książka jest przeznaczona dla studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych, badaczy umiędzynarodowienia działalności polskich firm, a także praktyków gospodarczych i menedżerów różnych szczebli zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej